Den tidigare SVT-korrespondenten och klimatreportern Erika Bjerström har tilldelats 2026 års Anna Lindh-pris. Priset delas ut av Anna Lindhs minnesfond, vars ordförande är Ann Linde (S). Bjerström, som under många år varit SVT:s utrikes- och klimatkorrespondent, prisas nu för sitt journalistiska arbete kring klimatfrågan,...
Läs hela artikeln hos källan.
Kommentarer (0)
Inga kommentarer ännu. Bli först med att kommentera!