Kryptovalutaticker:
news från Frihetsnytt.se

Forskarna slår hål på feministmyten – staten har tagits över av kvinnor

Viktor Eriksson
4 hours ago
6 Visningar
0 Kommentarer
Forskarna slår hål på feministmyten – staten har tagits över av kvinnor

Feminismen har under lång tid beskrivit staten som ett patriarkat där män dominerar makten. Nu presenterar två forskare en kartläggning som pekar i motsatt riktning och hävdar att utvecklingen gått så långt att statens eget jämställdhetsmål inte längre uppfylls. Erik J Olsson, professor i teoretisk filosofi vid Lunds universitet,...

Läs hela artikeln hos källan.

Var detta hjälpsamt?
Dela:

Kommentarer (0)

Vänligen logga in för att publicera en kommentar

Inga kommentarer ännu. Bli först med att kommentera!