Feminismen har under lång tid beskrivit staten som ett patriarkat där män dominerar makten. Nu presenterar två forskare en kartläggning som pekar i motsatt riktning och hävdar att utvecklingen gått så långt att statens eget jämställdhetsmål inte längre uppfylls. Erik J Olsson, professor i teoretisk filosofi vid Lunds universitet,...
Les hele artikkelen hos kilden.
Kommentarer (0)
Ingen kommentarer ennå. Bli den første til å kommentere!