Kryptovaluta-ticker:
news fra Frihetsnytt.se

Forskarna slår hål på feministmyten – staten har tagits över av kvinnor

Viktor Eriksson
Friday at 12:59
8 Visninger
0 Kommentarer
Forskarna slår hål på feministmyten – staten har tagits över av kvinnor

Feminismen har under lång tid beskrivit staten som ett patriarkat där män dominerar makten. Nu presenterar två forskare en kartläggning som pekar i motsatt riktning och hävdar att utvecklingen gått så långt att statens eget jämställdhetsmål inte längre uppfylls. Erik J Olsson, professor i teoretisk filosofi vid Lunds universitet,...

Læs hele artiklen hos kilden.

Var dette nyttigt?
Del:

Kommentarer (0)

Vennligst logg inn for å skrive en kommentar

Ingen kommentarer ennå. Bli den første til å kommentere!