Crypto Ticker:
news from Frihetsnytt.se

Forskarna slår hål på feministmyten – staten har tagits över av kvinnor

Viktor Eriksson
3 hours ago
2 Views
0 Comments
Forskarna slår hål på feministmyten – staten har tagits över av kvinnor

Feminismen har under lång tid beskrivit staten som ett patriarkat där män dominerar makten. Nu presenterar två forskare en kartläggning som pekar i motsatt riktning och hävdar att utvecklingen gått så långt att statens eget jämställdhetsmål inte längre uppfylls. Erik J Olsson, professor i teoretisk filosofi vid Lunds universitet,...

Read the full article at the source.

Was this helpful?
Share:

Comments (0)

Please login to post a comment

No comments yet. Be the first to comment!